Napište nám

zslipa@zslipa.cz

Zavolejte nám

775 845 564

Týdny mezipředmětových vztahů

V letošním školním roce se pokusili učitelé na 2. stupni oživit výuku zařazením týdnů mezipředmětových vztahů. Pro každý ročník bylo zvoleno jedno téma, které se prolínalo všemi vyučovanými předměty.

V týdnu od 27. února do 3. března 2017 se žáci 6. ročníku setkávali ve všech předmětech s tématem Podnebí, počasí. Pracovali s odbornými texty, vyhledávali aktuální teploty ve světě, měřili teplotu během dne a zpracovávali graf závislosti teploty na čase, třídili zvířata podle podnebných pásů a hledali k nim zajímavosti, výtvarně zpracovávali přírodní jevy v souvislosti s počasím, zjišťovali informace o místech v různých podnebných pásmech, která by chtěli navštívit, pracovali s ukázkou z Vivaldiho skladby Čtvero ročních období.

Také v 7. ročníku probíhal týden mezipředmětových vztahů od 27. února do 3. března 2017. Pro 7. ročník bylo zvoleno téma Objevné plavby. Žáci vyhledávali informace o významných mořeplavcích a do slepé mapy zaznamenávali jejich cesty, seznamovali se s kulturami Aztéků, Inků a Mayů, naučili se anglickou písničku s námořnickou tématikou, kreslili lodě, zkoumali, které cizokrajné rostliny se k nám díky plavbám dostaly, v terénu si procvičovali práci s buzolou při hledání pokladu.

Od 3. dubna do 7. dubna 2017 se uskutečnil týden mezipředmětových vztahů v 8. a 9. ročníku. Pro 8. ročník bylo vybráno téma Chemické prvky, pro 9. ročník téma Energie.

Žáci 8. ročníku se seznámili s historií těžby zlata a stříbra na našem území, vyhledávali zajímavosti o chemických prvcích a jejich objevitelích na internetu, vytvářeli kaligramy a graficky ztvárňovali poezii, zjišťovali, jak jsou chemické prvky důležité pro náš každodenní život, zhudebňovali básničky – mnemotechnické pomůcky k naučení prvků v periodické tabulce.

V 9. ročníku se žáci seznámili s obnovitelnými a neobnovitelnými zdroji energie a jejich vlivem na životní prostředí, zamýšleli se nad využitím (příp. zneužitím) různých druhů energie v minulosti, přítomnosti a v budoucnosti, dozvěděli se, jak vypadá provoz v Temelíně, zhlédli krátký film o havárii v Černobylu a diskutovali o důsledcích katastrofy pro lidstvo, seznámili se s pojmem čistá energie, zjišťovali procentuální zastoupení výroby elektrické energie podle druhů paliv a vše zpracovávali do grafů, vyhledávali příkony různých domácích spotřebičů, seznámili se s životními příběhy lidí, kteří díky své životní energii překonali různé překážky.

Většina žáků 2. stupně hodnotila týden mezipředmětových vztahů jako přínosný, zajímavý, do připravených činností se pouštěli s chutí a elánem.

Zapsala Mgr. Božena Kučerová