Školní kolo olympiády v německém jazyce, leden 2025

Začátkem ledna proběhlo školní kolo olympiády v německém jazyce. Zúčastnilo se ho 32 žáků 9. ročníku. Olympiáda se skládala ze dvou částí: poslechu a konverzace na vylosované téma. V poslechové části byl nejúspěšnější Matěj Fikar, v konverzaci podal nejlepší výkon Tadeáš Fikar.

Celkové pořadí po sečtení bodů z obou částí:

  1. – 4. místo     23 bodů       Matěj Fikar, Adéla Hejlová, Adéla Kubátová, Jiří Merta
  2. místo           22 bodů       Liliana Šťastná

Mgr. Božena Kučerová

Školní kolo dějepisné olympiády

V pátek 6. prosince 2024 proběhlo školní kolo dějepisné olympiády s tematickým zaměřením „Ve středu zájmu člověk aneb Péče o duši a tělo od osvícenství po španělskou chřipku (1740–1920)“. Do soutěže se zapojilo 30 žáků 9. ročníku. V olympiádě bylo možné získat 60 bodů a v rozřazovacích otázkách 10 bodů. Nejlepších výsledků dosáhli:

  1. Tomáš Jůzl                       49 bodů (rozřazovací otázky 4 body)
  2. Štěpán Loskot                 49 bodů (rozřazovací otázky 3 body)
  3. Aneta Kalinová                48 bodů
  4. Eliška Kučírková               47 bodů
  5. Adéla Hejlová                  46 bodů (rozřazovací otázky 7 bodů)
  6. Liliana Šťastná                 46 bodů (rozřazovací otázky 6 bodů)
  7. Nela Kučírková                46 bodů (rozřazovací otázky 3 body)

Všem zúčastněným deváťákům děkuji za účast a výše jmenovaným gratuluji k dosaženým výsledkům.

Mgr. Božena Kučerová

Úspěch žáků 8. a 9. ročníku v Olympiádě mediální gramotnosti

V listopadu se naši žáci 8. a 9. ročníku zúčastnili celostátní olympiády mediální gramotnosti. Olympiáda má za cíl interaktivní formou pomáhat k lepší orientaci ve světě médií. V současnosti stále vzrůstá počet dezinformačních webů, řetězových mailů a hoaxů. Vnímáme jako velmi důležité, aby se žáci uměli ve světě internetu dobře pohybovat, dokázali rozlišit důvěryhodnost příspěvků a uměli si správnost informací ověřit. V rámci vyučování Výchovy k občanství se žáci seznámili s tématem mediální výchova a s jejím obsahem, vyzkoušeli si testy z minulých ročníků, naučili se rozlišovat média podle věrohodného obsahu, zaměřili se na vliv reklamy a jak náročné je poznat fotomontáž. Výsledky našich žáků v Olympiádě nás velmi příjemně překvapily. Téměř polovina žáků se zařadila mezi úspěšné řešitele a jako škola jsme se umístili na krásném 4. místě v kraji Vysočina mezi školami, kde se účastnilo více jak 10 žáků.

V příštím školním roce bychom rádi žáky 8. a 9. ročníku do této olympiády znovu zapojili. Plánujeme se více zaměřit na přípravu v oblasti médií a propojit ji napříč předměty Výchova k občanství, Český jazyk a Informatika.

Všem žákům, kteří se zúčastnili letošního kola Mediální olympiády, děkujeme za účast a gratulujeme ke krásnému výsledku.

Mgr. Helena Časarová

Soutěže rozvíjející logické myšlení, 2024

V dnešní digitální době nabývá informatika stále většího významu. Přispívá k rozvoji logického myšlení, kreativity a schopnosti řešit problémy. Jednou z forem, jak mohou žáci základních škol prohlubovat své znalosti a dovednosti v této oblasti, jsou online soutěže. Naši žáci se v letošním roce zapojili do soutěží IT-SLOT, Logická olympiáda a iBobr. Tyto soutěže poskytují žákům možnost nejen otestovat své znalosti, ale také se poměřit s vrstevníky z celého Česka.

Logická olympiáda je unikátní soutěží, kterou pořádá Mensa Česko a do které se letos zapojilo 108 399 dětí z 3729 škol. Nejedná se o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování. Do soutěže se mají možnost zapojit děti již od mateřských škol. Na druhém stupni z našich žáků zaznamenali největší úspěch Aneta Kalinová z 9. A, Kryštof Poulíček z 6. A a Adéla Jiráková z 8. A. Dosáhli lepších výsledků než 90 % všech žáků druhých stupňů základních škol a odpovídajících ročníků středních škol (celkem jich bylo 30 278).

Soutěž IT-SLOT je určena pro všechny osmáky a devaťáky ze základních škol. V soutěžním testu si může každý vyzkoušet, jak je na tom s digitální gramotností. Cílem soutěže je prohloubit zájem žáků o studium informačních technologií a zároveň formovat jejich logické myšlení. Náš žák Teodor Slovák se umístil na 115. místě z celkových 17 396 žáků z 298 škol z celé České republiky.

iBobr je online soutěž zaměřená na informatiku a informatické myšlení. Soutěž je určená žákům všech věkových kategorií, od základních škol až po střední školy. Úlohy v soutěži iBobr jsou navrženy tak, aby prověřily logické a algoritmické myšlení, schopnost analyzovat problémy a základní znalosti z informatiky. Motivací je získat „bobříka informatiky“, což se letos podařilo 38 dětem z 3. až 9. ročníků naší ZŠ.

Tyto soutěže přinášejí nejen radost z úspěchu a nové zkušenosti, ale také přispívají k rozvoji důležitých dovedností, které jsou v dnešním digitálním světě nezbytné. Všem žákům gratulujeme k jejich úspěchu.

Ing. Zdeňka Sochorová

Pythagoriáda 2024

A. Jiráková, žákyně 8. ročníku, se stala úspěšnou řešitelkou školního kola. Gratulujeme.

Fotbal – 3. místo našich žáků v krajském kole, říjen 2024

Dne 8. října se naši žáci zúčastnili okresního kola ve fotbale. Turnaj se konal ve Světlé nad Sázavou. V konkurenci dalších 5 škol jsme neztratili ani bod a chlapci z prvního místa postoupili do krajského kola. Krajská soutěž se konala v Jihlavě 24. října. Zde jsme ze skupiny A postupovali ze druhého místa a ve finálových zápasech chlapci vybojovali krásné třetí místo. Obdrželi pohár, medaile a diplom. Děkujeme všem žákům za skvělou a úspěšnou reprezentaci školy a těšíme se na další sportovní příležitosti.

Mgr. Helena Časarová

  • Zaci_8_a_9_r_Fotbal_U15_diplom_10_2024
  • Zaci_8_a_9_r_Fotbal_U15_diplom_kraj_10_2024
  • okres
  • kraj

Přírodovědný klokan 2024

Dne 16. října 2024 proběhla na naší škole vědomostní soutěž Přírodovědný KLOKAN. Soutěže se zúčastnili žáci 8. a 9. třídy, kteří řešili úlohy v kategorii Kadet. Soutěžící odpovídali 24 otázek z matematiky, fyziky, chemie, biologie a všeobecných znalostí. Každý mohl získat celkem 120 bodů.

Nejlepší řešitelé:

Adéla

Jiráková

8. třída

80 b.

Pavel

Zajíček

9. třída

80 b.

Vojtěch

Petr

8. třída

69 b.

Patrik

Dvořák

8. třída

69 b.

Anna Marie

Ranecká

8. třída

61 b.

Všem žákům děkujeme za snahu a účast, úspěšným řešitelům blahopřejeme.

Mgr. Markéta Pokorná