Školní kolo olympiády v německém jazyce, leden 2025
Začátkem ledna proběhlo školní kolo olympiády v německém jazyce. Zúčastnilo se ho 32 žáků 9. ročníku. Olympiáda se skládala ze dvou částí: poslechu a konverzace na vylosované téma. V poslechové části byl nejúspěšnější Matěj Fikar, v konverzaci podal nejlepší výkon Tadeáš Fikar.
Celkové pořadí po sečtení bodů z obou částí:
- – 4. místo 23 bodů Matěj Fikar, Adéla Hejlová, Adéla Kubátová, Jiří Merta
- místo 22 bodů Liliana Šťastná
Mgr. Božena Kučerová
Školní kolo dějepisné olympiády
V pátek 6. prosince 2024 proběhlo školní kolo dějepisné olympiády s tematickým zaměřením „Ve středu zájmu člověk aneb Péče o duši a tělo od osvícenství po španělskou chřipku (1740–1920)“. Do soutěže se zapojilo 30 žáků 9. ročníku. V olympiádě bylo možné získat 60 bodů a v rozřazovacích otázkách 10 bodů. Nejlepších výsledků dosáhli:
- Tomáš Jůzl 49 bodů (rozřazovací otázky 4 body)
- Štěpán Loskot 49 bodů (rozřazovací otázky 3 body)
- Aneta Kalinová 48 bodů
- Eliška Kučírková 47 bodů
- Adéla Hejlová 46 bodů (rozřazovací otázky 7 bodů)
- Liliana Šťastná 46 bodů (rozřazovací otázky 6 bodů)
- Nela Kučírková 46 bodů (rozřazovací otázky 3 body)
Všem zúčastněným deváťákům děkuji za účast a výše jmenovaným gratuluji k dosaženým výsledkům.
Mgr. Božena Kučerová
Úspěch žáků 8. a 9. ročníku v Olympiádě mediální gramotnosti
V listopadu se naši žáci 8. a 9. ročníku zúčastnili celostátní olympiády mediální gramotnosti. Olympiáda má za cíl interaktivní formou pomáhat k lepší orientaci ve světě médií. V současnosti stále vzrůstá počet dezinformačních webů, řetězových mailů a hoaxů. Vnímáme jako velmi důležité, aby se žáci uměli ve světě internetu dobře pohybovat, dokázali rozlišit důvěryhodnost příspěvků a uměli si správnost informací ověřit. V rámci vyučování Výchovy k občanství se žáci seznámili s tématem mediální výchova a s jejím obsahem, vyzkoušeli si testy z minulých ročníků, naučili se rozlišovat média podle věrohodného obsahu, zaměřili se na vliv reklamy a jak náročné je poznat fotomontáž. Výsledky našich žáků v Olympiádě nás velmi příjemně překvapily. Téměř polovina žáků se zařadila mezi úspěšné řešitele a jako škola jsme se umístili na krásném 4. místě v kraji Vysočina mezi školami, kde se účastnilo více jak 10 žáků.
V příštím školním roce bychom rádi žáky 8. a 9. ročníku do této olympiády znovu zapojili. Plánujeme se více zaměřit na přípravu v oblasti médií a propojit ji napříč předměty Výchova k občanství, Český jazyk a Informatika.
Všem žákům, kteří se zúčastnili letošního kola Mediální olympiády, děkujeme za účast a gratulujeme ke krásnému výsledku.
Mgr. Helena Časarová
Soutěže rozvíjející logické myšlení, 2024
V dnešní digitální době nabývá informatika stále většího významu. Přispívá k rozvoji logického myšlení, kreativity a schopnosti řešit problémy. Jednou z forem, jak mohou žáci základních škol prohlubovat své znalosti a dovednosti v této oblasti, jsou online soutěže. Naši žáci se v letošním roce zapojili do soutěží IT-SLOT, Logická olympiáda a iBobr. Tyto soutěže poskytují žákům možnost nejen otestovat své znalosti, ale také se poměřit s vrstevníky z celého Česka.
Logická olympiáda je unikátní soutěží, kterou pořádá Mensa Česko a do které se letos zapojilo 108 399 dětí z 3729 škol. Nejedná se o znalostní soutěž, ale o soutěž rozvíjející především schopnost samostatného logického uvažování. Do soutěže se mají možnost zapojit děti již od mateřských škol. Na druhém stupni z našich žáků zaznamenali největší úspěch Aneta Kalinová z 9. A, Kryštof Poulíček z 6. A a Adéla Jiráková z 8. A. Dosáhli lepších výsledků než 90 % všech žáků druhých stupňů základních škol a odpovídajících ročníků středních škol (celkem jich bylo 30 278).
Soutěž IT-SLOT je určena pro všechny osmáky a devaťáky ze základních škol. V soutěžním testu si může každý vyzkoušet, jak je na tom s digitální gramotností. Cílem soutěže je prohloubit zájem žáků o studium informačních technologií a zároveň formovat jejich logické myšlení. Náš žák Teodor Slovák se umístil na 115. místě z celkových 17 396 žáků z 298 škol z celé České republiky.
iBobr je online soutěž zaměřená na informatiku a informatické myšlení. Soutěž je určená žákům všech věkových kategorií, od základních škol až po střední školy. Úlohy v soutěži iBobr jsou navrženy tak, aby prověřily logické a algoritmické myšlení, schopnost analyzovat problémy a základní znalosti z informatiky. Motivací je získat „bobříka informatiky“, což se letos podařilo 38 dětem z 3. až 9. ročníků naší ZŠ.
Tyto soutěže přinášejí nejen radost z úspěchu a nové zkušenosti, ale také přispívají k rozvoji důležitých dovedností, které jsou v dnešním digitálním světě nezbytné. Všem žákům gratulujeme k jejich úspěchu.
Ing. Zdeňka Sochorová
Pythagoriáda 2024
A. Jiráková, žákyně 8. ročníku, se stala úspěšnou řešitelkou školního kola. Gratulujeme.
Fotbal – 3. místo našich žáků v krajském kole, říjen 2024
Dne 8. října se naši žáci zúčastnili okresního kola ve fotbale. Turnaj se konal ve Světlé nad Sázavou. V konkurenci dalších 5 škol jsme neztratili ani bod a chlapci z prvního místa postoupili do krajského kola. Krajská soutěž se konala v Jihlavě 24. října. Zde jsme ze skupiny A postupovali ze druhého místa a ve finálových zápasech chlapci vybojovali krásné třetí místo. Obdrželi pohár, medaile a diplom. Děkujeme všem žákům za skvělou a úspěšnou reprezentaci školy a těšíme se na další sportovní příležitosti.
Mgr. Helena Časarová
Přírodovědný klokan 2024
Dne 16. října 2024 proběhla na naší škole vědomostní soutěž Přírodovědný KLOKAN. Soutěže se zúčastnili žáci 8. a 9. třídy, kteří řešili úlohy v kategorii Kadet. Soutěžící odpovídali 24 otázek z matematiky, fyziky, chemie, biologie a všeobecných znalostí. Každý mohl získat celkem 120 bodů.
Nejlepší řešitelé:
Adéla |
Jiráková |
8. třída |
80 b. |
Pavel |
Zajíček |
9. třída |
80 b. |
Vojtěch |
Petr |
8. třída |
69 b. |
Patrik |
Dvořák |
8. třída |
69 b. |
Anna Marie |
Ranecká |
8. třída |
61 b. |
Všem žákům děkujeme za snahu a účast, úspěšným řešitelům blahopřejeme.
Mgr. Markéta Pokorná