Napište nám

zslipa@zslipa.cz

Zavolejte nám

775 845 564

Týden mezipředmětových vztahů na 2. stupni

Od 4. 3. do 8. 3. 2024 se na 2. stupni uskutečnil týden mezipředmětových vztahů na téma „Olympiáda“.

V hodinách českého jazyka žáci pracovali na projektu – zpracování reklamy na LOH Paříž 2024. Při práci s texty se seznámili s historií, hlavní myšlenkou OH, ceremoniály, symboly OH, LOH 2024 a na naše významné sportovce – Emila a Danu Zátopkovy. Téma olympijských her se objevilo i v testových úlohách k přijímacím zkouškám.

V matematice v 5. i 6. třídě žáci zapřemýšleli nad několika zapeklitě zadanými slovními úlohami s olympijskou tématikou, vyluštili si matematickou křížovku a zopakovali geometrické znalosti o tvarech. Děti se při úlohách dozvěděly spoustu zajímavých informací nejen o historii olympijských her a nadcházejících olympijských hrách, ale také si vyzkoušely v tajně zadané geometrické úloze narýsovat olympijské kruhy.

Během hodin anglického jazyka se žáci šestého ročníku zabývali tématem zimních olympijských her. Prostřednictvím pracovních listů si prošli základní slovní zásobu k jednotlivým sportovním disciplínám, kterou si upevnili pomocí hry Activity. Osmáci se zaměřili na život a úspěchy atletické legendy Jesseho Owense, deváťáci na historii olympijských her. Po zhlédnutí edukačních videí na žáky čekaly různé úkoly a hry.

V hodinách německého jazyka se žáci seznámili se stručnou historií olympijských her, se symboly her a poslechli si olympijskou hymnu s německým textem. Novou slovní zásobu si upevnili prostřednictvím křížovek a her.

V dějepise se žáci dozvěděli prostřednictvím videa a práce s texty zajímavosti o antických olympijských hrách a nejstarších olympijských disciplínách. Získané poznatky si upevnili formou křížovek a her. Deváťáci ve skupinách vyhledávali informace k LOH a ZOH v meziválečném a poválečném období, zajímali se např. o počet zúčastněných zemí, počet disciplín, v nichž se soutěžilo, zaměřili se také na československé sportovce a jejich úspěchy. K doplnění informací zhlédli i zajímavá videa.

V informatice si napříč všemi ročníky 2.stupně žáci namalovali olympijskou vlajku na PC včetně správného provázání kruhů, zjistili, co jednotlivé barvy kruhů znamenají, zapátrali též po olympijských rekordech. V poslední části hodiny si zahráli olympijský kvíz, aby si ověřili získané znalosti.

Ve fyzice rozebírali jednotlivé disciplíny a zaměřili se na užití fyzikálních jevů při nich - gravitace, setrvačnost, tření, odpor vzduchu, zákon akce a reakce, apod. Seznámili se také s využitím kulového zrcadla při zapálení olympijského ohně pomocí slunečních paprsků.

V zeměpise vytvářeli žáci ve skupinách mapy, do kterých zakreslovali státy, kde se konaly zimní nebo letní olympijské hry. Připsali také medaile, které ČSR nebo ČR na OH získalo.

Ve výtvarné výchově a ve výchově ke zdraví se žáci zaměřili na význam sportu v životě a nakreslili si plakát s olympijskými kruhy a vytvořili nástěnku k LOH.

Pro děti byl týden mezipředmětových vztahů zajímavým zpestřením a práce s olympijskou tématikou je moc bavila. Žáci pracovali aktivně, se zájmem.

Mgr. Božena Kučerová

  • olympijske_kruhy
  • 20240320_073822
  • 20240320_073903