Napište nám

zslipa@zslipa.cz

Zavolejte nám

775 845 564

Týden mezipředmětových vztahů na 2. stupni, 6. 3. - 10. 3. 2023

V týdnu od 6. března do 10. března 2023 proběhl na 2. stupni týden mezipředmětových vztahů. Téma „Znáš svůj kraj?“ se prolínalo všemi předměty.

V českém jazyce se žáci věnovali životu a tvorbě dvou nejvýznamnějších osobností našeho regionu – Bohuslava Reynka a Karla Havlíčka Borovského. V anglickém jazyce si starší žáci vyzkoušeli napsat PPT prezentaci na vylosované místo v kraji a prezentaci poté spojit s úkoly pro své spolužáky. V 6. ročníku hráli online kvíz na téma My country, my region, ve skupinách se při práci s textem seznamovali s různými turistickými cíli Kraje Vysočina a rozšiřovali si svoji slovní zásobu. V zeměpise žáci pracovali s mapou kraje. Pozornost byla zaměřena na některé druhy průmyslu, vodstvo a tvar reliéfu. Hodiny dějepisu byly zaměřené na historické památky kraje, místa husitských bitev a významné osobnosti národního obrození, které měly spojitost s Vysočinou. V 9. ročníku žáci vyhledávali a zpracovávali informace týkající se soužití Čechů a Němců a odsunu Němců z našeho regionu. V německém jazyce se žáci vyšších ročníků při práci s textem dozvěděli zajímavosti o Kraji Vysočina a rozšířili si svoji slovní zásobu. V 7. ročníku si při čtení statistických údajů z jednotlivých okresů kraje procvičovali číslovky, tvoření otázek a odpovědí na ně. V přírodopise žáci pracovali se slepou mapou Kraje Vysočina, do níž doplňovali přírodní rezervace a chráněné krajinné oblasti se zaměřením na živočichy a rostliny, vyhledávali významné vodní plochy se zaměřením na vodní ptactvo. V chemii bylo učivo zaměřeno na významné kovy na Vysočině, jejich vlastnosti a využití a významné podniky – lihovary a pivovary. Ve fyzice žáci řešili kvízy zaměřené na Kraj Vysočina. V matematice bylo v 7. ročníku rozšířeno právě probírané učivo poměru o měřítko plánů a map. Žáci vyhledávali vzdálenosti mezi jednotlivými okresními městy Kraje Vysočina a utvořili si ucelený přehled o trasách v měřítku mezi naším okresním městem Havlíčkův Brod a ostatními okresními městy kraje. Počítali také dobu jízdy a dopočítávali cenu za cestu. V 6. ročníku si všímali rozmístění měst v Kraji Vysočina a měřili úhly v trojúhelníku. V informatice žáci pracovali s informacemi o jednotlivých okresech kraje (počet obyvatel, rozloha kraje, počet obcí…) v tabulkovém editoru a tvořili grafy. Naučili se používat funkce SUMA a PRŮMĚR a poprvé si vyzkoušeli zadání vzorečku do buňky.

Žáky práce na tématu bavila, dozvěděli se nové zajímavosti o kraji, v němž žijí a rozvíjeli si své praktické dovednosti při práci s různými zdroji informací.

Mgr. Božena Kučerová