Týden mezipředmětových vztahů na 1. stupni - téma „Měsíc knihy“
- třída
Během týdne mezipředmětových vztahů s názvem Měsíc knihy, si děti v 1. třídě vytvořily knížečku i s obalem, do které si udělaly linky a psaly psacím písmem slova a věty, malovaly obrázky a zapisovaly příklady ke slovním úlohám o čápech na komíně, které samy vymyslely.
- třída
V Čj výstavka oblíbených knih, čtení a poslouchání ukázek a hádání, z jaké knihy jsou. Přiřazování obrázků pohádkových postav k názvu knížky. Vysvětlení, kdo je ilustrátor, vlastní ilustrace k pohádce. Vyhledávání vlastních jmen pohádkových postav, doplňování chybějících slov do textu. Vyhodnocení nejčastější (nejčtenější) autorky dětských knih.
V matematice druháčci počítali knihy v třídní knihovničce, tvořili slovních úlohy, porovnávali a zapisovali do tabulky (např. kolik knih je…. o zvířatech, o dětech, encyklopedií, knih od stejného autora……)
V pracovních činnostech si vytvořili obal knihy „Moje čtení“. Do kterého si na konci roku vloží čtenářské listy a vytvoří si vlastní knížku.
V prvouce jsme si povídali na téma suroviny a výrobky, jak a z čeho se vyrábí knihy, jak to bylo v minulosti, co obnáší povolání knihovník a knihtiskař.
- třída
Využití práce s knihou Z deníku kocoura Modroočka:
- v ČJ vyhledávání vlastních jmen, vytváření rýmů se jmény
- v matematice využití početních operací při počítání nohou, ocásků, očí (násobilka, sčítání, odčítání)
- v AJ pojmenování částí těla kočky v anglickém jazyce
- v prvouce + VV – koláž kočky s popisem částí těla savců
- třída
Ve všech předmětech jsme využívali vhodnou literaturu k řešení úkolů.
Ve vlastivědě jsme pročítali pověsti – Příběhy o Karlu IV., v matematice jsme řešili křížovky pomocí výpočtů, v českém jazyce jsme vysvětlovali některá přísloví, která se týkala jarního období. Pracovní činnosti jsme zaměřili na kresbu vhodných ilustrací a výrobků k textu Čas z čítanky. Celý týden jsme besedovali o vlastní četbě žáků a vedení čtenářského deníku.
Mgr. Jaroslava Kandrová